Uliczna sprzedawczyni kleistego ryżu

Uliczna sprzedawczyni kleistego ryżu

wtorek, 19 stycznia 2016

Mama Uśmiechniętej Thao radzi: kilka słów o teściowej

Pamiętaj: po ślubie musisz opiekować się Twoimi teściami. Nawet jeżeli będą dla Ciebie surowi zawsze masz się o nich troszczyć. To są rodzice Twojego męża. To oni dali mu życie, kochali go więc bądź wdzięczna, kochaj ich i opiekuj się nimi.  
Komentarz Thao:
Matka ojca przez większość życia źle traktowała moją mamę. Musiała ciężko pracować nawet jak była w zaawansowanej ciąży, gdy była chora. Tymczasem ona [matka ojca] faworyzowała inne synowe, te leniwe. Nas też nie lubiła w porównaniu do innych wnucząt. Myślałam sobie wtedy: „poczekaj tylko aż się zestarzejesz i będziesz słaba, nie będziemy się tobą opiekować!”. Ale moja mama nadal ją kochała, szanowała ją i przebaczyła jej wszystkie krzywdy, które nam wyrządziła. Po tym, gdy jej rodzone dzieci nieustannie narzekały ile wysiłku kosztuje ich opieka nad matką i kazały sobie płacić, sprowadziła ją do naszego domu. Moja mama powiedziała, że nie potrzebuje żadnego wsparcia finansowego od rodzeństwa ojca. Babcia będzie jadła to samo co my jemy. To wszystko co możemy jej zaoferować. To ona wychowała mojego tatę. Bez żadnych warunków. Te słowa podążają za mną odkąd pamiętam… 

 Uśmiechnięta Thao z mamą w Sajgonie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz