Uliczna sprzedawczyni kleistego ryżu

Uliczna sprzedawczyni kleistego ryżu

czwartek, 29 września 2011

29.09.2011 - Czwartek


Coraz więcej osób ostrzega mnie przed nadchodzącą burzą. Nawet na stronie ambasady polskiej umieszczono informację:  „Ambasada RP w Hanoi ostrzega obywateli polskich, iż wg przewidywań meteorologów w piątek 30 września i sobotę 1 października północny Wietnam zostanie nawiedzony przez burzę tropikalną będącą kontynuacją cyklonu Nesat.” Akurat jutro i w sobotę muszę iść do pracy. Może nie będzie tak źle? Chociaż już teraz pada i wieje silny wiatr. Moja rodzina twierdzi, że wszystko jest ok i nie ma się czym martwi, bo centrum sztormu znajduje się ok 100 km od Hanoi. Zabezpieczać to miejsce pojechał ojciec Sui, który uczy w akademii policyjnej więc nie było go dzisiaj na kolacji.

Rozmawiałam z Sui o rozrywkach studenckich. Pytałam, czy razem wychodzą się zabawić. Owszem, nie zbyt często, ale czasami wychodzą na karaoke i bawią się w różne gry. Marta, Polka, która pracuje w tej samej szkole językowej co ja, opowiadała mi, że była na imprezie, gdzie właśnie bawili się w coś w stylu „podchodów”. Kobiety w Wietnamie raczej nie piją, a przynajmniej nie powinny tego robić publicznie, bo od razu są postrzegane negatywnie. Młoda dziewczyna nie powinna więc pić. Ponoć obcokrajowcom wiele rzeczy się wybacza:P.

 
Domy w Hanoi mają charakterystyczny „rurkowaty” kształt. Od frontu są bardzo wąskie i mają zazwyczaj tylko jedno okno na tej ścianie. Pną się za to w górę. Wyglądają jak patyczki powciskane w ziemię. Ceny gruntów są bardzo wysokie, a jeszcze gdzieś wyczytałam, że za szeroką fasadę budynku płaci się wysokie podatki: w sumie na jedno wychodzi: pieniądze. Moja rodzina też mieszka w takiej rurce. Mamy do dyspozycji pięć kondygnacji (czteroosobowa rodzina plus ja), Na parterze znajduje się salon i kuchnia a na środku klatka schodowa. Druga kondygnacja to dwie sypialnie i łazienka, tak samo jak trzecia. Ja mieszkam na czwartej. Zamiast łazienki jest wnęka z ołtarzykiem.Ostatnie piętro pełni funkcje pomieszczeń gospodarczych.

2 komentarze: