Uliczna sprzedawczyni kleistego ryżu

Uliczna sprzedawczyni kleistego ryżu

sobota, 12 maja 2012

12.05.2012 - Sobota

Kambodżańskie kontrasty
vol. 4
Imperium Angkoru 


Miejscem turystycznym nr 1 w Kambodży jest kompleks świątyń Angkor (zajmuje prawie 100km2). Znajduję się nieopodal miasteczka Siem Reap. Kompleks Angkor wpisany jest na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO i jest uważany za największe miasto na świecie w okresie sprzed przemysłowej. Szacuje się, że zamieszkiwało go około miliona mieszkańców. Najstarsze zabytki archeologiczne mają charakter buddyjski. Najpopularniejsza świątynia to Angkor Wat, symbol Kambodży. A tak BTW to w Angkorze kręcony był Tomb Raider.

Uwaga słonie! Jaki kraj taka sarna:)

Angkor Wat o świcie. Za późno wstałam na wschód słońca:P Myślałam, że pobudka o 5.15 podczas wakacji wystarczy.

Twarze Bayon: W pierwotnej wersji 54 kolumny, 4 twarze z każdej strony, w sumie 216!


Jedna z bram w kompleksie Angkor Thom

Po kompleksie Angkor jeździłam na rowerze.

Ta Promh, świątynia pożerane przez dżunglę

Tłumy, tłumy tłumy. motyw z Tomb Raider'a

Ta Keo, moja ulubiona miejscówka. Te schody tylko wyglądają niewinnie. Najgorętszy dzień w moim życiu: wchodząc parzyłam nogi o rozgrzane kamienie. Na szczęście nie czekał mnie los Syzyfa. Pijąc wodę od razu ją wypacałam.

Jedna z porad z przewodnika: "Nigdy nie zbaczaj z głównych szlaków". Ofiary min piechotnych grający na przeróżnych instrumentach zbierały datki w okolicach świątyń.


I na koniec kilka zdjęć z kambodżańskich dróg:




Jeszcze nigdy nie widziałam tylu ciężarówek z ludźmi. Oczywiście nie udało nam się wyłapać najciekawszych ujęć. Nie nadążałyśmy z włączaniem aparatu.



Na promie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz