Uliczna sprzedawczyni kleistego ryżu

Uliczna sprzedawczyni kleistego ryżu

niedziela, 9 marca 2014

Profilaktyka antymalaryczna

Wczoraj zadzwonił mój brat i mówi: "przyszła mi jakaś dziwna paczka z Częstochowy, co to jest?". Zapomniałam mu powiedzieć, że podałam mu przez znajomą (która mnie odwiedziła w Sajgonie, jak zawsze zapraszam;) birmańskie papierosy, wyglądem nieco przypominające cygara.

 Miejscowy papieros to tzw. cheroot, czyli rolka tabaki. Zmielony tytoń owija się w liście a następnie skleja. Do środka można włożyć dodatkowe przyprawy: np anyżek czy też brązowy cukier (słodka wersja popularna wśród kobiet). 

W czasach kolonialnych wierzono, że birmańskie cygara służą profilaktyce antymalarycznej. Mocny aromat przyćmiewał zapach potu i tym samym odstraszał komary. I jak tu nie palić? Dla zdrowia!

Ręcznie skręcane papierosy są znacznie tańsze od markowych. Dziennie jedna osoba jest w stanie wyprodukować około 500 sztuk. Tytoń pochodzi z Mandalay a liście rosną przy Jeziorze Inle. Są popularne zwłaszcza wśród starszych ludzi.

1 komentarz:

  1. Ja dzięki temu żyję, po tym jak mnie te komary pogryzły, weź :P

    OdpowiedzUsuń